<<<

2018年-about method


・・・Accidental Creatures・・・

Production method of the last few years :
First of all, one piece is shattered, broken apart, divided into fragments, mixed, and made into mountains.
(In some cases, there are two pieces, some of which are divided into pieces)
Mix the tubes of acrylic, gouache, watercolor, well, keep it in the mountain.
I paint the color of the tube that happens to be on my hand on one side of the broken piece in my hand.
To the fragments which are not known also on the part of the original piece, the color of the tube which I accidentally did not mix, paint as raw.
The process becomes a simple task of painting just by tearing off, and his own intention is excluded.
When painting for one sheet is finished, return to the original square. Often you can get rid of like a puzzle.
As a result, a combination of colors and shapes, coincidentally arranged, unexpected, plenty of unexpectedness, is completed. Appear.
How much can we accept that coincidental product?
Therefore, the limits of the tolerance of their own sensitivity are tried and verified.
Those that feel that they are beyond the tolerance range, open the gaps, change the lineups, try to pluck some of them, and somehow, bring it to a calm form.

・・・偶然の産物・・・

まず、1枚を、てきとうに、破ってちぎって、破片に分けて、混ぜて、山にしておく。(2枚の場合もあれば、何十枚の破片に分かれるものもある)
アクリル、ガッシュ、水彩、のチューブを、よく混ぜて、山にしておく。
手にとった破片の片面に、たまたま手にとったチューブの色を、塗る。元の一枚のうちの、どの部分かも、表裏もわからない破片に、偶然手にしたチューブの色を、混色しない、生のままで塗る。
その工程は、ちぎって塗るだけの単純作業となり、ちっぽけな自分の意思は、排除される。
一枚分塗り終わったら、元の四角に戻す。パズルのように手こずることも、しばしばある。
その結果、偶然並んだ、思いもよらぬ、意外性たっぷりな、色と形の組み合わせが、出来上がる。出現する。
それを、その偶然の産物を、どれだけ、受け入れることができるか。
そこで、自分の感性の許容範囲の、限界が、試され、検証される。
許容範囲を超えてしまっていると感じるものは、隙間を開けたり、並びを変えたり、何枚か外してみたりして、なんとか、落ち着くカタチにもっていく。